luni, 29 martie 2010

Pentru Anonim

Stimate domn, apreciez perspicacitatea dvs., insa nu va pot da un raspuns favorabil asa cum il asteptati, si am sa va explic si de ce.Raspunsul ANPH l-am obtinut pentru o persoana cu handicap grav, persoana cu care am incheiat un contract de reprezentare in fata institutiilor publice si in fata instantelor de judecata, parte din proiectul meu de advocacy la nivelul persoanelor cu handicap.Intrucat raspunsul contine date confidentiale asa cum sunt prevazute de lege, si in baza contractului de reprezentare cu clauza de confidentialitate nu va pot satisface doleanta.Acest lucru ar echivala cu nerespectarea de catre persoana mea a unor principii, insa daca doriti va pot ajuta sa obtineti individual un asemenea raspuns.Imi cer scuze personal insa nu pot face public acel raspuns.In premisa in care considerati ca va este util raspunul ANPH voi incerca sa va ajut sa obtineti rezultatul dorit.In speranta ca rspunsul meu va este de folos, va doresc o zii placuta.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Stimate domnule Theodor,
Va multumesc pentru solicitudinea dumneavoastra si raspunsul dat.
In acest context, daca-mi permiteti, doresc sa va comunic ca si eu sunt in posesia unui raspuns oficial din partea ANPH, datat 11 ianuarie 2010, cu referire la aplicabilitatea Legii nr. 360/2009.
In raspunsul dat, ANPH comunica faptul ca prevederile Legii nr. 360/2009 nu pot fi puse in aplicare, deoarece nu exista facilitatea fiscala inclusa in Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Intrebarea mea catre ANPH se referea exclusiv la aplicabilitatea Legii nr. 360/2009 pentru luna decembrie 2009, dat fiind faptul ca la data solicitarii aveam cunostinta de existenta OUG nr. 109/2009 ca intra in vigoare la 1 ianuarie 2010si practic abroga cu aceasta data prevederile legii in speta.
Inca o data va multumesc pentru amabilitate si va asigur de intreaga mea consideratie.

Anonim spunea...

Stimate domnule Theodor,
La cometariul meu din data de 31 martie a.c., nu astept un raspuns.
In contextul celor expuse de mine in comentariul sus mentionat si avand in vedere raspunsul oficial al ANPH catre persoana mea, cu privire la aplicabilitatea Legii nr. 360/2009 exclusiv pentru luna decembrie 2009, dati-mi voie, daca-mi permiteti, sa-mi exprim temerea in ceea ce priveste obtinerea de care dumneavoastra a unui raspus favorabil din partea institutiei anterior amintite, referitor la aplicarea scutirii de la impozit a pensiilor persoanelor cu handicap grav sau accentuat, pentru luna decembrie 2009, in temeiul Legii nr. 360/2009.
Va multumesc pentru amabilitate, (se simte acest lucru din toate raspunsurile pe care mi le dati)si va asigur de intreaga mea consideratie,
Cu stima.

Anonim spunea...

Stimate domnule Theodor,
Nu stiu daca stiti, sau poate stiti, insa chiar nu mai cred ca v-ar mai putea surprinde cu ceva, in aceasta tara a noastra mereu surprinzatoare, dar vreau sa sa spun cu nici la aceasta data, 11 septembrie 2010, nu se aplica scutirea de impozit pe veniturile din pensii ale persoanelor cu handicap grav/accentuat.
Daca aveti curiozitatea, accesati site-ul oficial CNPAS (www.cnpas.org) si veti vedea ca sunt persoane care la sectiunea "intrebari si raspunsuri", solicita informatii despre subiectul mentionat, insa raspunsurile oficialilor cnpas, sunt invariabile: "adresati-va ministerului finantelor publice, nu noi elaboram politica fiscala".
Cu alte cuvinte, pentru aplicarea unei legi, trebuie sa te adresezi MFP, iar daca acesta binevoieste sa-ti dea un raspuns, te poti considera fericitul posesor al unui raspuns, ca de aplicat oricum nu-l va aplica nimeni.
De la publicarea Legii nr. 22/2010 din martie, respectiv a Legii nr. 76/2010 (care a abrogat L 22) si pana la 11.09. a.c., nici o Casa de pensii nu a aplicat aceasta scutire de impozit.